top of page

Incompanytraining op locatie of online

We bieden je organisatie trainingen Piramideschrijven op
maat. We verzorgen de incompanytraining liefst op locatie,
maar online kan ook. Daarnaast kun je deelnemen aan onze training met open inschrijving

 

Voor wie?

Onze trainingen richten zich op schrijvers in organisaties die hun lezers en zichzelf tijd willen besparen met overtuigende teksten die direct tot de kern komen. Of je nu adviseur, manager of beleidsmaker bent. En of je nu notities, besluitvormingsteksten, offertes, e-mails of presentaties maakt. 

 

Resultaat

Je bereikt meer effect bij je lezer. Je kunt beknopte, heldere teksten schrijven die naadloos aansluiten op de belangen en informatiebehoefte van die lezer. Het schrijven kost je bovendien minder tijd en moeite, omdat je een handige schrijfaanpak leert. Die aanpak is gebaseerd op het Pyramid Principle van Barbara Minto. 

Om persoonlijke aandacht te garanderen, werken we met kleine groepen van maximaal 10 deelnemers. We denken vanuit jouw organisatie en situatie mee over de beste vorm voor de training.

 

Duur

Een training Piramideschrijven bestaat uit minimaal twee bijeenkomsten van elk drie uur. In dit geval leer je de basis van het piramideschrijven. Wil je ook aandacht voor de onderwerpen begrijpelijk formuleren en argumenteren, dan adviseren we een training van drie of vier dagdelen.  

 

Veel van onze opdrachtgevers kiezen voor een opfrisbijeenkomst na ongeveer een halfjaar, om het leerrendement op langere termijn te verankeren. Zo’n opfrisser duurt een dagdeel. Maar er zijn ook andere mogelijkheden voor vervolg. 

“Onze teksten zijn
nu krachtiger,
en het schrijven
kost minder tijd.”
Aanpak

Piramideschrijven leer je door het te doen. Daarom vinden wij het belangrijk dat je zoveel mogelijk zelf aan de slag gaat met het Pyramid Principle. De basistraining bestaat uit: 

  • korte blokjes theorie; 

  • pragmatische handvatten voor de weerbarstige werkpraktijk; 

  • prikkelende denk- en schrijfopdrachten; 

  • reflectie op eigen teksten en die van collega’s; 

  • uitvoerige, persoonlijke feedback van de trainer op je teksten (na de eerste bijeenkomst).  

Je kunt ervoor kiezen het basisprogramma uit te breiden met een of meer modules.

  Uitbreidingsmodules
  • Overtuigen: je publiek meekrijgen en/of een besluit laten nemen 

  • Helder en eigentijds formuleren: zo schrijven, dat de ander je meteen begrijpt 

  • Creatief schrijven: je publiek verrassen met een originele invalshoek en een eigen stijl 

  • De elevator pitch: tot een onderscheidende kernboodschap voor je doelgroep komen (met bijvoorbeeld Twitter en LinkedIn) 

  • De PowerPoint: je presentatie optimaal ondersteunen met tekst en beeld 

  • E-mails en brieven: ervoor zorgen dat de lezer snapt en doet wat je van hem vraagt 

  • Digitale nieuwsbrieven en blogs: mensen prikkelen en aanzetten tot doorlezen 

bottom of page