Training

Wij bieden incompanytrainingen Piramideschrijven. Daarnaast kun je deelnemen aan onze training met open inschrijving.

 

Voor wie?

De training richt zich op schrijvers in organisaties die hun lezers en zichzelf tijd willen besparen met effectieve teksten die direct tot de kern komen. Of je nu adviseur, communicatieprofessional, beleidsmaker of manager bent. En of je nu notities, rapporten, offertes of PowerPoints schrijft.

 

Resultaat

Je bereikt meer effect bij je lezer. Je kunt beknopte, heldere teksten schrijven die naadloos aansluiten op de belangen en informatiebehoefte van die lezer. Het schrijven gaat je bovendien makkelijker af omdat je een handige schrijfaanpak leert, gebaseerd op het Pyramid Principle van Barbara Minto.

 

Duur

Een basistraining Piramideschrijven bestaat uit minimaal twee dagdelen van elk drie uur. Je kunt ervoor kiezen dit basisprogramma uit te breiden met een of meer modules. 

‚Äč

Veel van onze opdrachtgevers kiezen voor een opfrisbijeenkomst na ongeveer een halfjaar, om het leerrendement op langere termijn te verankeren. Zo’n opfrisser duurt een dagdeel. Maar er zijn ook andere mogelijkheden voor vervolg.

Aanpak

Piramideschrijven leer je door het te doen. Daarom ga je in onze training zo veel mogelijk zelf aan de slag met het Pyramid Principle. Dat betekent:

  • korte blokjes theorie;

  • praktische handvatten voor de weerbarstige werkpraktijk;

  • prikkelende denk- en schrijfopdrachten;

  • reflectie op eigen teksten en die van collega’s;

  • uitvoerige persoonlijke feedback van de trainer op je teksten.

Je kunt ervoor kiezen het basisprogramma uit te breiden met een of meer modules.

  Uitbreidingsmodules
  • Overtuigen: krijg je publiek mee en help ze een besluit te nemen

  • Helder en eigentijds formuleren: schrijf zo, dat de ander je meteen begrijpt

  • Creatief schrijven: verras je publiek met een originele invalshoek en een eigen stijl

  • De elevatorpitch: kom tot een onderscheidende kernboodschap voor je doelgroep (handig voor bijvoorbeeld Twitter en LinkedIn)

  • De PowerPoint: ondersteun je presentatie optimaal met tekst en beeld

  • E-mails en brieven: bereik het gewenste effect bij je lezer

  • Digitale nieuwsbrieven en blogs: prikkel en motiveer lezers om door te lezen

© 2016 Rijxontwerp.nl